sâmbătă, 31 august 2013

Goblenurile





Goblenurile este bine să fie aurii; se pot folosi pentru aceasta păsări cu aripi rotunde sau ascuţite, care poartă la gât muzicuţe. Dar penele trebuie să fie, neapărat, galbene, un galben ca un goblen, ca să poţi amuşina printre gâturile lor ca un pepene pârguit; dar nu dintre aceia zemoşi, ci, mai degrabă, ca un pepene galben uscat, pe care să îl risipeşti fără grabă-ntre râsete.
Este bine şi ca goblenul să le semene epoleţilor - şi nu din exhibiţionism ostăşesc, ci fiindcă e dezirabil, în general, ca lucrurile să strălucească, să stea drepte, să îndrepte; să aibă ţinută; să-ţi amintească.
Sunt, acestea, simple sugestii; ştim că nu există reguli pentru ceea ce poate să însemne o napolitană, un pepene şi nici, după cum s-a văzut, epoleţii. Uneori prindem însă murmurul unor aliteraţii îndepărtate şi ne surprindem şezând într-un zâmbet curajos pe care l-am mai zărit în copilărie, când toţi oamenii importanţi puneau lângă ferestrele lor minunate goblenuri.


2 comentarii:

  1. ce frumoasa este imaginea in sine, dar pe fondul asta albastru pal dobandeste o transparenta cu totul speciala... este de la tismana?

    si cat imi place ce ai scris, mai ales pasajul despre goblen si epoleti, care este atat, atat de bun. ii spuneam lui cata, referitor la asta, ca asa recunosti imediat talentul, o singura fraza este de-ajuns sa te faca sa vezi lumea in alt fel, la care tu nu te gandisesi niciodata. de acum inainte, privirea mea asupra goblenului s-a schimbat.

    (cat de dor mi-a fost de tine aici)

    RăspundețiȘtergere
  2. este de la Turburea, cand am fost la Irina si Angela:)-cred ca le-am fotografiat toate ferestrele lor minunate,si acele obiecte,tacute si incarcate de sens...ma bucur ca iti place,marturisesc ca aceste fotografii,facute acolo,sunt printre cele care imi plac, unele mai mult,altele mai putin,insa cumva sunt lipita de fiecare:)

    si cred,totodata,ca a ti se spune ca "de acum inainte, privirea mea asupra goblenului s-a schimbat" este cadoul cel mai imbucurator pe care il poate primi un om care scrie sau incearca sa o faca-este ca si cum i s-ar spune,si lui, ca de acum inainte trebuie sa fie atent la cat poate sa aleaga din ganduri,pentru ca ,acum,totul poate schimba viziunile cuiva; ca,de acum inainte, aliteratiile trebuie sa se organizeze,in mintea lui,in melodii tot mai lungi,tot mai inchegate...

    multumesc,draga mea,pentru tot timpul,pentru toata atentia

    RăspundețiȘtergere